19 червня 2019 р., середа
 
 
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
Новини Статті Соціоніка Крамниця Мотиватори Мольфар Українська традиція

Українські пілоти провели унікальну авіаційну операцію в Гренландії

26.04.2011 17:34 | © ТСН.ua
Share/Bookmark
Екіпаж українського Іл-76 на сьогодні єдиний в світі, здатний посадити такий великий літак на арктичній станції Данії.

Український Іл-76 доставив паливо на станцію в Гренландії
Український Іл-76 доставив паливо на станцію в Гренландії
Українські пілоти провели унікальну авіаційну операцію "Північний сокіл", щоб врятувати данську арктичну станцію в Гренландії від замерзання.

Український Іл-76 доставив паливо на станцію, розташовану на півострові Принцеси Інґеборґ на півночі Гренландії, лише у 930 км від Північного полюса. На сьогодні українські пілоти - єдині в світі, здатні посадити там такий великий літак.

Справа в тому, що три роки тому аеродром пошкодили казахські пілоти і злітно-посадкова смуга скоротилася до критичних 1800 метрів. Смугу з пофарбованої у червоний колір криги навіть за доброї погоди розгледіти важко, а ще важче – на неї приземлитися. Ситуацію ускладнює ще й низька температура повітря: у середині весни там -38 градусів.

Коротка злітна смуга вимагає від льотчиків відповідної майстерності
Коротка злітна смуга вимагає від льотчиків відповідної майстерності
"Коротка злітна смуга вимагає від льотчиків відповідної майстерності, тому що недоліт не допускається, переліт теж, тому що відстані для гальмування недостатньо", - розповів заступник начальника авіації Командування Повітряних сил ЗС України Олександр Кулібаба.

Після "Північного сокола" експерти НАТО присвоїли двом українським екіпажам атестацію 2-го рівня. Це найвищий рівень визнання – фактично, українці можуть брати участь у будь-яких операціях альянсу. Серед партнерів НАТО такий статус зараз мають тільки наші льотчики.

Окрім цього, українцям брати участь в подібних операціях як мінімум вигідно. За перевезення пального Міноборони отримало 2,5 мільйони гривень. Цього вистачить, щоби, приміром, продовжити строк роботи цього Іл-76 ще на один рік. До того ж під час порятунку данців українські пілоти проходять справжню школу вищого пілотажу.

Share/Bookmark