18 листопада 2017 р., субота
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
Новини Статті Соціоніка Крамниця Мотиватори Мольфар Українська традиція

СОЦІОНІКА :: характеристика психотипу «Робесп`єр»

Соціоніка - наука про стосунки між людьми

Логіко-інтуїтивний інтроверт, INTj

Логіко-інтуїтивний інтроверт

Псевдоніми: Робесп`єр, Аналітик, Справедливий, Декарт

Квадра: «Альфа» [I]

 
Віра є лінощами розуму, бо простіше вірити у щось,
аніж дізнатись, як і чому воно так влаштоване.


1. Людина з розвинутою логікою, здатністю до аналізу. Вміє міркуваннями доскіпатися до суті явищ, розкрити їхню внутрішню структуру. "Мислю - отже, існую". Впевнений, що розумне не може бути поганим, схиляється перед прекрасним і таємничим світом знань, борець за справедливий, розумно побудований світ. Ненавидить насильство та сваволю, природний противник тиранії та диктату, вбачає у духовності запоруку існування цивілізованого суспільства.

2. Навіть від друзів нерідко прагне втекти до своїх книжок. Обдумуючи дійсність, не прагне до її уявної реконструкції - скоріше до чіткої ідеї; спеціаліст не з розширення, а з поглиблення людських знань. Обирає вузьке коло і копає дедалі глибше і глибше, для цього йому необхідно спертися на якусь послідовну інтелектуальну систему.

3. Не любить несподіваних відвідувачів, не знає, що з ними робити, вважає, що вони лише відволікають, важко переносить необхідність постійно бути на людях. Потайний. Не любить виносити проміжний результат на обговорення; ніколи не зрозуміти, що в нього на думці, віддає перевагу самотності, думки більше зайняті теорією та ідеями, аніж людьми. Стриманий, упевнений у собі, непохитний в своїх судженнях, має досить могутню базу для того, щоб почувати себе затишно в суспільстві. Логіка для нього - це зручний захист; як правило, доводить свою правоту замість того, щоб умовляти або, тим більше, просити.

4. Проблеми людських відносин, почуттів та емоцій є об'єктом його тривалих, болісних і пасивних роздумів наодинці. Ретельно приховує своє високе самолюбство (до речі, позбавлений пихи), відчуває, що його життєва енергія, здоров'я і навіть зовнішність залежать від почуттів оточуючих, у яких він не розбирається. У спілкуванні часто відіграє роль людини ввічливої, люб'язної; прагне надіти маску ввічливості, яка, однак, перебуває в контрасті з його суттю і стомлює. Іноді ж вважається у широких колах безсоромним, перекірливим, навіть озлобленим і упередженим.

5. Будь-яка спроба натиснути на нього неминуче призводить до конфлікту, ніколи не піддається грубому тискові - скоріше помре. Власне, демонстрація сварливого, нетерпимого характеру, що властива іноді йому - превентивний захід проти таких спроб.

6. Один з шляхів оволодіння етичною функцією - її форсування. Тоді замість віри породжується фанатизм, замість надії - непохитність і нетерпимість, замість любові - активний пошук ворогів, саме цьому станові М.Робесп'єр зобов'язаний тим, що його ім'я асоціюється зі словами "терор" і "гільйотина".
7. Загалом нерідко жертвує своїми близькими заради мети; мета - справедливість, істина, чітко вироблені власні уявлення про оточуючих, про сім'ю, і він досить нетерпимий до невідповідностей; виявляє іноді жорстокість до своєї сім'ї, як, до речі, і до себе самого. Його дуал "Гюґо" привітний, м'який і роззброює його; він охоче підкоряється дуалові у питаннях одягу, смаку, побуту, необхідність самому цим займатись його просто дратує. Природна справедливість змушує його, навіть якщо він - зайнята людина, брати участь у домашніх справах, іноді доходить до смішного; один представник цього типу розповідав: "мені незручно було, що я ніколи не докладав рук до приготування їжи - все робила дружина; так я хоча б тим допомагав, що мив посуд".

8. Живе мовби наперед, тому сьогочасні образи в сім'ї - суєта, не варта уваги. Час од часу схильний перевіряти емоції близьких малозрозумілими вибриками; якщо партнер не розгубився і відреагував належним чином - контакт є, все гаразд. Засудження його неправильних вчинків йому необхідне як орієнтир в питаннях громадської думки.

9. Створивши струнку логічну систему, знає, що треба вчинити, але не знає - як. Він розуміє внутрішню структуру своєї думки, але не знає, де і коли він її реалізує. Викладає свою концепцію партнерові; найгірше, що той може зробити - це сказати "ну гаразд, давай, дій". Діяти має якраз сам партнер. А втім, ні "Гюґо", ні "Дюма", якщо вони прониклися логікою "Робесп'єра", навряд чи так зроблять.

10. Коли його дуал "Гюґо" хоче залучити "Робесп'єра" до роботи, він не скаже "зроби це" (втім, може це сказати, якщо дістав таке виховання), а метушитиметься, робитиме багато зайвих рухів, поки "Робесп'єр" не включиться, після чого робота піде логічно і добре. В роботі для нього характерна велика цілеспрямованість: "жертвуй малим в ім'я великого", звідси - аскетизм, самопожертва аж до самокатування в ім'я великої мети; обережний, завбачливий, небагатослівний.

11. Один з найбільш послідовних, систематичних і наполегливих типів особистості. Розпочату справу прагне обов'язково довести до кінця, терпіти не може робити кілька справ одночасно; якщо все ж таки змушений це робити - суворо дотримується певного розкладу, часто ніде не записаного. Дуже допомагає в роботі відмова від усіх занять та обтяжливих світських обов'язків.

12. При всій любові до самотності він часто буває добрим організатором, робить натиск на вихованні підлеглих, розкритті їхніх здібностей, ретельно аналізує об'єктивні характеристики людей: рівень кваліфікації, працездатність, стаж і досвід роботи, освіту - все це для того, щоб здібностям кожного дати можливість включитися у роботу колективу. Якщо загальна мета його діяльності - створення цілісної, досконалої системи, то в колективі це блискуче реалізується у створенні цілісної, досконалої системи роботи всіх, тому здібності - не самоціль, а лише засіб, буває при цьому досить суворим та прискіпливим. Не нав'язує своєї думки, не диктує, коли і що робити - контролює результати.

13. Не дуже честолюбний, але з почуття справедливості не терпить, коли його обходять по службі. Опиняється у важкій ситуації, потрапивши до начальника, якого не поважає, а не поважає він тих, хто використовує методи грубого вольового тиску. Упертий, настирливий і не піддається впливу.

14. Не гримає на людей, не догоджає начальству. Якщо на нього підвищують голос - ніби відключається, не реагує на звернуті до нього гнівні фрази, демонстративно ігнорує настирні фрази та нотації. Взагалі, коли хтось намагається грати роль учителя та ідейного натхненника - це його дратує.

© I.Онуфрієнко (Вайсбанд), Соціоніка//"Наука і суспільство", 1990, NNo 1-5.
Дуал (психологічно доповнюючий тип): Етико-сенсорний екстраверт (Гюґо)

Художні образи: КРОЛИК (О.Мілн. «Вінні-Пух і всі-всі всі»), ЧАРІВНИК (Є.Шварц. «Звичайне диво»), Віра Павлівна (М.Чернишевський. «Що робити»)

Роль в робочій групі: «Радник/суддя». Флегматичний і холоднокровний, його внесок в загальну справу полягає в зваженому і безпристрасному аналізі, а не у висуванні творчих ідей.

ТАБЛИЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ ЦІННОСТІ, ХАРАКТЕРНИХ РИС І ЯКОСТЕЙ СОЦІОТИПІВ

Соціальна значимість соціотипа Характерні риси Позитивні якості Прийнятні недоліки
Глобальний аналіз, встановлення відповідності теорії з практикою. Прямолінійний, твердий, аскетичний; в матеріальних потребах не вимогливий. Прагне до досконального знання предмету, до об'єктивності дослідження питання. Відсутність мобільності, динамічності, зазнає труднощі в налагодженні контактів.

 Характеристика соціотипу І.Каганця

Якщо характеристика, наведена вище, на Вашу думку, недостатньо схожа на Вас - спробуйте вiдшукати себе серед «сусідніх» типів:

Подібні соціотипи: