12 квітня 2021 р., понеділок
 
 
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
Новини Статті Соціоніка Крамниця Мотиватори Мольфар Українська традиція

Вирок хаму: гуманізм керівника збільшує ефективність роботи колективу

Share/Bookmark
Керівники, котрих підлеглі та колеги вважають чемними та приємними у спілкуванні з людьми, досягають більше, показують дослідження співробітників університету Північної Кароліни.

Привітний керівник добивається більших успіхів в роботі
Привітний керівник добивається більших успіхів в роботі
У рамках першого дослідження оцінювалася ситуація, яка виникає в робочих групах, утворених для запуску будь-якого нового проекту або виведення на ринок певного нового товару. Зазвичай в таку команду збирають фахівців найрізноманітнішого профілю: інженерів, технологів, дизайнерів, рекламістів та фінансистів. Як виявилося, ефективність дій цієї групи людей безпосередньо залежить від того, хто керує нею.

Якщо начальник проявляє чесність, відкритість, ввічливість і поважає чужу думку, то інші члени групи віддаються роботі з великим ентузіазмом, генерують більше ідей і утворюють єдину команду, а не складають колектив одинаків.

Друге дослідження показало, що бізнес-лідери, які знаходять час для того, щоб у вільній обстановці поспілкуватися зі своїми підлеглими, діють успішніше. Наприклад, ефективність роботи компанії або відділу істотно підвищується в ситуації, коли керівник регулярно обідає з кимось із своїх підлеглих.

Автори дослідження досить просто пояснюють виникнення зв'язку між спільним обідом та ефективністю: жодна людина (менеджер не виняток) не в змозі тримати в голові весь обсяг інформації, необхідної для прийняття рішень. Бесіди з підлеглими, які апріорі краще знають ситуацію в певній сфері, дозволяють босові бути в курсі подій і робити менше помилок. З іншого боку, якщо під час подібних зустрічей менеджер не підкреслює свою владу і намагається виявляти максимум поваги до людей, поліпшується психологічний клімат у колективі.

Ефективність роботи істотно підвищується, коли керівник регулярно обідає з кимось із своїх підлеглих
Ефективність роботи істотно підвищується, коли керівник регулярно обідає з кимось із своїх підлеглих
“Начальники” і “партнери”

Служба Gallup опублікувала результати цікавого дослідження: жителі 29 європейських держав оцінили, яким чином до них відносяться керівники. Як виявилось, західноєвропейці схильні вважати, що керівники на них дивляться як на партнерів, в свою чергу жителі колишніх соціалістичних країн в більшості своїй указують, що у них на роботі править бал авторитарна корпоративна культура, коли начальники звисока дивляться на своїх підлеглих.

В цілому, партнерська атмосфера в бізнес-структурах властивіша країнам з вищим рівнем доходу. У Росії, Україні, Білорусі, Молдові, Естонії, Латвії, Словаччині, Словенії і Польщі більшість начальників є авторитарними лідерами. Румунія виявилася єдиною постсоціалістичною державою, де панує "партнерська" корпоративна культура, яка сформувалася на Заході.

Дослідження показало, що на користь бізнесу - необхідно аби керівники та їхні підлеглі відносилися один до одного як рівноправні партнери. У подібних колективах свою роботу люблять 87% опитаних (там, де начальство авторитарне, цей показник складає 69%). Там, де "влада" і "народ" рівноправні, 78% прагнуть прикладати всі сили для досягнення успіху - в "авторитарних" колективах тільки 59%. У "рівноправних" структурах 64% співробітників намагаються підвищувати свою кваліфікацію, в "авторитарних" - 40%. Там, де існують партнерські відносини, 92% співробітників упевнені в тому, що начальство прислухається до їхньої точки зору - в "авторитарних" колективах так вважають 62%.

Раніше американські соціопсихологи досліджували процес завоювання лідерства, встановивши, що компетентність відступає на другий план - більш важливу роль відіграє лідерська поведінка і велика кількість реплік і пропозицій.

За матеріалами Washington Profile

Share/Bookmark