12 червня 2021 р., субота
 
 
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
www.harmony.com.ua
Новини Статті Соціоніка Крамниця Мотиватори Мольфар Українська традиція

“Ядерна зима” на ринку ІТ-техніки

Share/Bookmark
Не хочеться бути похмурим в своїх прогнозах, але схоже, що нас чекає повний колапс торгівлі ІТ-технікою і електронікою, який можна співставити для ринку хіба що з ядерною зимою.

“Ядерна зима” на ринку ІТ-техніки
“Ядерна зима” на ринку ІТ-техніки
Або повернення до совкового періоду, коли нічого не можна було купити. Лише щасливчики могли отоваритися за валюту (чеки) в "берізках" і "каштанах" - були такі валютні магазини.

Поки торгові мережі говорять лише про тимчасові проблеми і оптимізацію діяльності, яка означає в першу чергу скорочення персоналу. Але, очевидно, що постачальники не в змозі купувати техніку за кордоном за долари, яких немає, а торгові мережі - розплачуватися за продукцію, яка весь час дорожчає.

Поки всі розпродають товари, які залежалися на складах у зв'язку із зниженням купівельної активності. Адже багато продукції було завезено нприкінці літа - напередодні нового навчального року, в так званий період back-to-school.

"Поточні запаси на складах дистриб'юторів дозволять забезпечити ринок продукцією до кінця I кварталу 2009 року. Крім того, на динаміку ринку негативно впливає проблема затримки платежів, що виникла на початку IV кварталу", - відзначає Максим Бараш, віце-президент групи компаній DataLux.

В той же час, продажі в торгівельних мережах різко впали восени у зв'язку із заморожуванням кредитних програм. Так, покупці, які планували узяти техніку в кредит, або купують товар дешевше за готівку, або відмовляються від покупки з наміром придбати її пізніше. У зв'язку з цим в традиційно активний осінній період спостерігається недостатнє зростання попиту в порівнянні з попередніми роками. Проте, при цьому в кінці жовтня був зафіксований сплеск продажу, пов'язаний з тим, що люди забирали гроші з депозитів.

Очевидно, що до кінця зими завезений в кінці літа товар на складах закінчиться, а в магазинах розкупиться. Можливо, це відбудеться і раніше, в "різдвяний" період, перед новорічними святами, якщо споживачі зрозуміють, що купувати потім вже буде нічого.

Ситуація зможе стабілізуватися лише на початку 2010 року. "У січні 2009 року прогнозується другий сплеск кризової хвилі. У березні 2010 року ситуація стабілізується. Нинішній стан ринку ми оцінюємо, як складне, але не критичне, а для сильних гравців - навіть перспективне, адже з одного боку криза - це негатив, а з іншої - можливості. Ми бачимо в кризі можливості для розвитку", - говорить комерційний директор компанії "Фокстрот. Техніка для домівки" Сергій Карась.

Отже наступного року очікується велике скорочення, якщо не сказати інакше, колапс об'ємів продажів ІТ-техніки і електроніки.

За словами директора з маркетингу DataLux Ігоря Волинського, індекс споживчих настроїв в Україні в останні два тижні жовтня знизився до рівня 2000-2001 років. І це дозволяє прогнозувати значне зниження продажу в січні-лютому 2009 року.

"Якщо в грудні ми чекаємо стабільний попит на ноутбуки, споживчу електроніку і інші ІТ-товари в умовах сезону придбання новорічних подарунків, то наступного року прогнозується скорочення об'єму ІТ-ринку до 1/3 - 1/2 від об'єму 2008 року".

Таким чином, власне компанії, продовжуючи випромінювати оптимізм, прогнозують скорочення об'ємів продажу наступного року в 2-3 рази!

Ситуація може налагодитися тільки із закінченням періоду витікання валюти з української економіки. Тепер зрозуміло, що не можна було орієнтуватися виключно на металургію, а розвивати й інші галузі, наприклад, офшорне програмування і туризм. Можливо, саме криза примусить реально розвивати інші експортноорієнтовані галузі.
Share/Bookmark